Farsdagskort

I söndags var det fars dag. Min biologiska far Stig dog i cancer i magen när jag var mindre än ett år gammal men jag har haft Eskil som styvfar sedan jag var i 4-års åldern. På grund av hälsan och ålder så bor han nu på ett äldreboende kvarteret bredvid min mamma. 
Jag gjorde ett stort kort och skickade till Eskil där han bor: 
 
 
Jag tänkte faktiskt lite när jag gjorde kortet. Ser ni båten t.ex.?
Jag försökte göra en illustration på den träbåt med ruff och som hette Stellar som vi åkte många långsamma sjömil på när jag var barn. Snabb var den alltså inte, en sjömil tog ungefär en timme och det var tre eller fyra sjömil till stugan vi hade på Stor-Rebben, men båten var ljuvlig att åka med (när inte vågorna var för höga).
När jag gjorde illustrationen fick jag utgå från ett foto på en båt som var lik Stellar också la jag till lite saker utifrån minnet. Illustrationen fick godkänt av mamma, hon tyckte den var lik Stellar, men tyvärr ser inte Eskil så bra så det var svårt för honom att bedöma. 
 
Jag hittade förresten en kort film med en helikopter som lyfter och filmar över Stor-Rebben, vet ej om länken funkar eftersom den går till Facebook, men jag provar... här är den: Flygning över Stor-Rebben
Provar bädda in den här också: 
 
 


Kommentera här: