Dagsläget

Hittade en slags lista eller i alla fall lite målpunkter för ett inlägg i en annan blogg så jag tänkte jag kunde använda det i det här inlägget!
 
Mår: Är väl hyfsat pigg på det stora hela. Väntar bara på att få den där ganska vanliga höstförkylningen, men hittills har jag klarat mig. Mitt största problem för närvarande är att jag är så dålig på att ta mig i säng i tid, vilket jag ångrar varje morgon. 
 
Idag: Har jag varit med Filip och hans pappa till tandläkaren. Filip kanske ska få tandställning eftersom han har lite krokiga framtänder. Han var med om ett par otäcka smällar över munnen när han var yngre, speciellt en olycka var riktigt obehaglig; han knockade sitt lilla ansikte i golvet när han lekte, och det tog så pass hårt att det tokblödde från framtänderna och de blev lösa. Med tiden har de dock vuxit fast igen, fast lite krokigt då, och smällen hade nog påverkat "tandämnena" så de inte kommer in riktigt som de ska. 
 
Filips tänder idag. De gjorde en slags rundscanning och var snälla nog att låta mig få en utskrift. Han fick stå inne i scannern som roterade runt honom. Man ser de befintliga tänderna och sen tänder som är på väg. Här kan man se att de är lite krokiga/kommer snett på överkäken, och den tand som är inringad med rött är en mjölktand utan rötter som är på väg att lossna. Tandsköterskan sa att det kommer ingen ny tand där som det verkar så det är ju lite knasigt. Kanske han får en plomb där i framtiden då tänker jag!
 
Ser fram emot: Nästa vecka är höstlov, så det är ingen ordinarie undervisning. Och dessutom ska jag nog kompa ut onsdagen eftersom jag tänker gå på en fotomässa i helgen (Cyberphoto anordnar gratis) så det är jag pepp på. Också kommer nog mamma och hälsar på i slutet av veckan och firar Halloween med mig och Filip! Jag skriver "nog" eftersom hon är i den åldern att hon ibland inte orkar och/eller blir sjuk och då ställer in med kort varsel, men jag och Filip håller tummarna! Då hoppas vi få med henne på när Mickelbo gård firar Halloween, bland annat. Hon är uppväxt på bondgård så kanske hon kan tycka det är kul med lite djur tänker jag, också har de ju ett mysigt fik där.
 
Dagens anekdot: Idag försökte jag peppa igång Cicci och vår nya kollega Mattias att vi skulle klä oss som zombies imorgon som en hyllning till Halloween. Är inte det en HELT genial idé?! Skulle ni inte ÄLSKAT om era gymnaiselärare kom och släpade benen efter sig i trasiga och blodiga kläder?? Men jag fick nej på det förslaget tyvärr, Mattias ursäkt var att han inte jobbar här fredag och Cicci ville mer vara Halloweensnygg :-D
 
I veckan har jag traditionsenligt matchat väska och halsduk efter säsong. 
 


Kommentera här: