Om julen och julklapparna jag fick

Idag är det juldagen och jag har varit riktigt slö. Jag ska till vänner sen ikväll men idag har jag slappat och läst tidningar och tittat lite på tv. 
 
Jag firade julafton för mig själv på grund av att Filip var hos sin pappa i år, och jag får Filip över nyårsdagarna så då ska vi åka upp till Piteå. Det kan låta sorgligt att sitta ensammen på jul men det är tredje gången jag gör det, och jag har fått inbjudan från omtänksamma vänner att komma till dem, men jag har märkt att det blir bäst och känns bäst när jag är helt ensammen de år jag inte har Filip. Det har väl att göra med att man känner sig lite mer avslappnad hemma, men kanske mest för att man har så fasta traditioner kring jul att det känns konstigt kombinera med någon annans. Också trivs jag här hemma, jag har ju trots allt haft julpyntat sedan början på december så det vore ju synd att inte njuta av det på självaste julafton :-)
 
Här kommer lite bilder här hemifrån. En del tagna igår när det var mörkt inne och några från idag när det fortfarande kom in lite ljus utifrån. 
 
Suddigt värre i den här bilden, men det är ju så svårt fotografera i ett nästan helt mörkt rum. Jag gillar min krukgran, ska nog köpa en något större nån annan gång, den skulle rymmas bra ändå på matsalsbordet.
 
Kör krans både innanför ytterdörren och en mindre utanför men bredvid dörren. Ger detta level 10 i mysfaktor :-)
 
En av de fina fina julklapparna jag öppnade igår och som jag fått av Filip. Han har verkligen varit rena jultomten i år! Kom med hela sex stycken julklappar till sin mamma ❤
 
Här är resten av de jag fått av honom. Han frågade vad jag önskade mig och jag sa "något billigt som glittrar" och "en teckning som du gjort", också blev det två tjusiga nyckelringar, diamantklistermären (åhhh ❤) en parfym i dödskalleflaska (luktar jättegott av vanilj, han är en natural born presentköpare ju!) och två fina läskiga teckningar han gjort själv.  
 
En bild till på den lilla kyrkan jag fick av honom. Lustigt nog höll jag på att köpa en sån till HONOM till hans julklappskalender för att jag tyckte den var så söt, men då var de slut också fick JAG en sån istället! Vi har tydligen samma smak :-) 
 
Och en sista bild på den jättestora "polkagrisstången" som han fick i kalenderpresent men som jag fått lov att använda i tv-rummet. Riktigt cool som julpynt tycker jag!
 
Av mig själv fick jag en elektrisk fotfil, de brukar ju kosta flera hundra men jag hittade en jättebillig till kampanjpris här: Velvet smooth diamond på Lifebutiken.se  Bara 139 kr, så det känns ju som att det kan vara värt. 
 
God fortsättning på julen nu alla!




Kommentera här: