Filip 10 år!!

Det är helt otroligt, men nu blir min son 2-siffrig! 10 år fyller han idag 16 november 2018. Född strax före 7 på morgonen efter en förlossning som tur nog gick som smort. Jag var jätterädd innan och gick på krismöte för jag ville veta om jag eventuellt kunde få kejsarsnitt istället. Nu blev det inte så och som tur var gick det bra med vanlig vaginal förlossning. 
 
Här är ett bildflöde från foster till nästan 10 års storlek! <3
 
När han legat och bakat i min mage i kanske bara 1-2 månader så gjordes detta ultraljud. Det gjordes två ultraljud på mig, ett som var extra tidigt, eftersom jag ville kolla att allt såg bra ut eftersom jag var så pass "gammal" mamma (38 år) så jag tror att de här bilderna visar när han var bara 9 cm lång!
 
Januari 2009. En av alla mys och samtal vi hade i sängen då jag var mammaledig. 
 
Maj 2009. När han börjat lyfta på huvudet. 
 
Juni 2009. De där månaderna när allt skulle in i munnen. 
 
Januari 2011. När det tultades runt med napp på stugan. Lite trött och småsjuk visade det sig här. 
 
September 2011. Nästan alltid ledsen vid lämning på föris men sen fick man se såna här bilder som fröknarna tagit på väg från Biblioteket i centrum.  
 
Juli 2012. Alla bilar hela tiden överallt. 
 
Juli 2012. Lyxig resan till Florida. 
 
April 2013. När han hängde med mig på jobbet ibland och vi kopierade våra händer i kopiatorn. 
 
Oktober 2013. Alla utklädnader till läskiga typer. 
 
Juni 2015. Alla teckningar och flytten till lägenheten i centrala stan.  
 
December 2017. Finaste stjärngossen.  
 
Augusti 2018. Killen som bara ska mucka med sin mamma när hon vill fotografera.  
 
Ja, så här ungefär ser han ut, lite långhårigare just nu bara och med en glugg bredvid framtänderna och finaste, bästa i hela världen!
 
Nu är det dags att fira! 
 




Kommentera här: