Höst

Nu börjar det bli mer grenar utan löv än med löv på träden så nu är vi djupt inne i hösten. I Piteå var det flera minusgrader på natten, och jag hörde att det varit - 6 häromnatten här i Umeå. Igår kom till och med lite snö, som i och för sig snabbt tinade bort. 
 
För några dagar sedan tog jag några bilder hemmavid, då var det lite grönare: 
 
Katterna ställer sig aningen tveksamma till det här med kylan så de kallare dagarna vill de springa ut och in mest hela tiden. 
 
Själv är jag glad över att de äntligen verkar slutat fånga fåglar. Jag hoppas det inte beror på att de har utrotat hela Grönsparvspopulationen där vi bor. Jag kan säga som så att en bjällra runt halsen inte verkar ha haft mycket effekt på jaktlyckan!
 
Uteplatsen är väldigt fin i höstfärgerna. Och nytt staket istället för det gamla trasiga har Bostaden satt runt vår gård så det har blivit fint. 
 
Scharinska villan speglar sig i mitt köksfönster, ett fönster som ju faktiskt är nyputsat på bilden. Det är stort för det är astrist att göra!
 
Vyn från min uteplats typ. Eller från mitt köksfönster om man står i en speciell vinkel. 
 
Jag har lagat bilen för nästan 5000 kr pga att vajern som gör att man kan veva upp och ner en bakrutan hade gått sönder, för att det skulle bli roligare att promenera och hämta bilen på Mekonomen på Teg så tog jag med kameran och fotograferade rönnbär...
 
...och gräs. 
 
Ja ni ser ju, här händer inte mycket. Det är jobb och jobb och sen är det mörkt på kvällen. Men imorgon är det fredag och en hel helg med Filip så jag hoppas vi kommer på nåt kul att göra. 
 


Kommentera här: