Loppisfynd och Facebookfynd

Tänkte jag skulle visa några saker jag fyndat på loppis och på loppissidor på Facebook. Jag håller på och provar en ny kamera vi har på skolan som tyvärr får lite kämpigt när det är mörkt så bilderna är tyvärr lite gryniga:
 
Facebook, denna guldgruva till skräp och riktiga fynd alltså, tack och lov för säljsidorna där som både är gratis och lokala. Äntligen slipper man tjorva med prutande människor via Blocket och portokostnader på Tradera! Den här vasen högg jag som en reptil på utan att veta att den var så stor... det stod i och för sig "stor vas" men allt är ju relativt så det var först när jag såg den hos personen som sålde den (på Haga i Umeå) som jag insåg hur himla tjusig den var. Den skulle egentligen vara en utekruka men nu fick den äran att stå inne. 
 
Den här är inget nytt fynd utan den kommer från en resa till Örnsköldsvik för några månader sedan där jag köpte den för kanske 150-200 kr. En äkta jättestor Majolika! Det syns sprickor inuti så kanske det var därför priset var så snällt. 
 
Här är också ett Facebookfynd; fyra stora assietter som enligt säljaren kommer från Ikea. Det följde även med 2 burkar med lock och 4 kaffekoppar med fat där kopparna tyvärr inte var i särskilt fint skick så de åkte ut i sophuset, men faten och burkarna har jag också kvar. Bra pris också, tror jag betalade kring hundringen. 
 
Ändå kul kitschigt va! 


Kommentera här: