Utflykt till Åbrånets Limousin

För ett par dagar sedan noterade jag att det skulle vara Gårdsbutikens dag idag, ett koncept som syftar till att locka folk till alla fina gårdsbutiker som många bondgårdar erbjuder. Åbrånets Limousin ligger drygt tre mil från Umeå så det kändes lagom utflyktigt, jag tog Filip och en kompis till honom och åkte dit:
 
Mina typ 10-åriga sällskap som matchade jackor. 
 
Jag trodde Gårdsbutikens dag också skulle vara ett slags öppet hus på bondgårdarna, men så var det tydligen inte, men det blev lite pill på några blyga kor 
 
Den här försökte stångas. Knasiga ko, vi ville ju bli kompisar :-) 
 
Snygga höbalar. 
 
Ännu snyggare höbalar.
 
Verandan till gårdsbutiken och serveringen. 
 
Inne i gårdsbutiken och caféet. 
 
Jag och Filip åt hamburgare av gårdens eget kött vilket var gott, men fikat var på en helt annan nivå - super!
 
Jag valde morotskaka, killarna valde en mycket mörk och liksom krämig kladdkaka i lyxversion. Mycket gott. Fina koppar va! De sålde dem också i butiken. 
 
När vi skulle åka kom gårdens två hundar och sa hej. 
 
Jag stannade och fotograferade en sjö...
 
...och sen en äng på hemvägen. 
 


Kommentera här: