Mickelbo gård, Ö-vik och strutsar samt Filip i Danmark

Eftersom min blogg varit så inaktiv senaste tiden har jag valt att lägga ut ett inlägg per passerad månad som jag inte bloggat på istället för att göra en årssummering. 
 
Det var ju ärligt talat en lite smålångsam sommar när man inte kunde röra sig fritt pga Corona. Det fick ju bli utflykter inte så långt från hemmet även om det var lite lättade restriktioner under sommaren:
 
Mickelbo gård t.ex. Där är det lätt hålla avstånd till människor men närhet till djuren :)
 
Alpackafölet Lakrits stal våra hjärtan, men var en riktig liten fegis med sur mamma så närmare än så här kom vi inte. 
 
Vi åkte till Örnsköldsvik också. Här är vi och besöker Bror Marklunds verkstad som vi gillade mycket. Proppfull med skulpturskatter!
 
När jag fyllde 50 fick jag ett presentkort på en hotellnatt av Filip och Pelle, så nu var det dags att nyttja det. Vi fick ett fint rum högt uppe i Elite Plaza Hotel och såg ut över bukten och Örnsköldsviks hamn. 
 
När man stod vid hissarna kunde man istället få en fin utsikt över stan. 
 
På väg hem från Örnsköldsvik tog vi omvägen via Strutsfarmen i Gerdal. Det blev ett perfekt stopp! Vi hade bara tänkt titta lite på strutsarna men plötsligt fick vi mata dem...
 
...shoppa strutsägg (Filip köpte det, men jag lånar det av honom :) )...
 
... och äta struts!!!
 
Förlåt oss!
 
De är ju dinosaurier egentligen, det syns ju inte minst på fötterna. 
 
Sen drog Filip på semester till Danmark med sin far. Sjuktalen i Corona i norra Sverige (bl.a.) hade gått ner så ordentligt mycket att vissa svenskar var välkomna i Danmark. Pelle överraskade Filip med besök på hans älskade Legoland mitt på trippen så det var ju stort!
 
Såna här bilder fick jag hemma i dammiga Umeå. Han ser inte direkt missnöjd ut sonen! :) <3
 
Själv såg jag så här nöjd ut över att få sitta på uteservering på båten Sjöbris med kollegan Mira och dricka bubbel. 
 
 






Kommentera här: