50-årsfirande med släkten, misslyckad grillning, Corona med mera

Eftersom min blogg varit så inaktiv senaste tiden har jag valt att lägga ut ett inlägg per passerad månad som jag inte bloggat på istället för att göra en årssummering. 
 
(null)
På sportlovet åkte jag och Filip upp till Piteå och natten mellan 6-7 mars till Luleå för att fira min 50-åriga födelsedag med släkten. Bodde på tjusiga Elite Stadshotell i Luleå med mamma och Filip...
 
(null)
 
(null)
 
(null)
...och sen gick vi ut och åt på skybaren/restaurangen Kitchen & Table på hotellet Clarion Hotel Sense. Jag, mamma, Filip, mina två bröder Peter och Dan med sina familjer så vi var en rätt stor hög. Det var helt fantastiskt kul! Där mitt i natten bestämde vi att det här måste vi göra om oftare, att gå ut och äta tillsammans... vi får väl hoppas det blir så!
 
(null)
Snygg skybar! Den låg i anslutning till restaurangen på samma våning, nio våningar upp (tror jag).

(null)
Lobbyn på Clarion Hotel Sense. 

Precis innan vi åkte upp till Norrbotten på sporttlovet började det pratas om att det nog skulle sättas in restriktioner i Sverige pga att Corona börjat sprida sig så pass mycket. Bara några dagar efter vi kom hem kom de första restriktionerna och den här bilden är från första dagen då vi på Midgårdsskolan skulle börja ha distansundervisning. All undervisning var inställld för att vi skulle få instruktioner för hur distansundervisningen skulle bedrivas. 

(null)
Mitt första meet-samtal. Cicci (mamma.media.blogg.se) kliar sig symboliskt fundersamt i huvudet. :)
 
(null)
Ut på tur aldrig sur! Nu var det bara hitta på aktiviteter ute eftersom man ju helst inte skulle hänga bland folk inne. Vi åkte till Nydala och deras äventyrsstig.
 
(null)
Vi hade med oss korv och hade tänkt grilla där också, men det gick åt skogen för där fanns ingen ved. Stor besvikelse! Vi satt där och åt vår kalla korv och kalla dricka och frös. Då lovade jag att jag skulle bli grilldrottningen! Sedan dess har jag alltid grillved och tändämnen redo för utflykt.
 
(null)
Här kommer två idolbilder: En dramatisk på Filip tagen med porträttinställningen scen på mobilen...
 
(null)
...och en lite poetisk på Nisse i motljus. :)
 



Kommentera här: