Halloween hemma och på Mickelbo Gård 2020

 
Filips favorithögtid skulle såklart firas så mycket det bara gick så han var bland annat på Halloween på Mickelbo gård två gånger, en med sin pappa Pelle och sen med mig. Olika kompisar följde med vardera gång. 
 
 
Den här bilden tog Pelle när han var med Filip och hans kompis Alexander på Mickelbo. Filip hade beställt och köpt en fantastisk ond gycklardräkt som imponerade stort, de som jobbade som utklädda spöken på Mickelbo gård hade till och med frågat vem han var då de trodde att han var en av de egna som jobbade där. Man kan säga att utgifterna för dräkten kändes "värt" för Filip då!
 
De hade gjort en promenad där man fick möta några mytologiska varelser. Här en av Krakens tentakler.
 
Kan ni gissa vilken mytologisk varelse det här ska föreställa? (se svar längst ned)
 
Det här är Varulven vilket fall.
 
Det var lerigt och ganska kallt där, men det hade inte svinen nåra problem med.
 
Vincent var den kompis som följde med när jag och Filip var på Mickelbo. Här står Vincent beredd med en skiva is som jag ska filma när han kraschar i slow motion. Det gick så där att fånga det med rätt tajming, ingen var nöjd tyvärr.:)
 
Hemma hade Filip karvat en urfin pumpa. 
 
Och det här stackars barnet hade fått en pumpamamma.
 
Vi gillar ju lite tematiskt, så tv-rummet var "pumparummet".
 
I Filips rum fanns en svart katt (levandes) och stora och små spindlar (ej levandes).
 
 
Jag bakade en kyrkogård (mockarutor).
 
...och Filip och jag fixade kakor med svåra ögon- och tandsjukdomar.
 
Halloweendukningen till Filips och hans kompisar Vincent och Alexander. Jag fick också sitta med. 
 
Här är de i full gång med "What's in the box?"
 
Uteplatsen såg förresten ut så här i Oktober med ett nytt stort ljusnät. Det lyste mycket men jag gillar't.
 
 
 
(SVAR: Det skulle föreställa Näcken!)