Några tallrikar jag vill äga

Ni som följer min blogg vet att jag har tjorvat på om tallrikar hit och dit, bl.a. köpt några blå och sålt några blåvita, sen köpt några 120-åriga och för lite längre sedan fyndat några med damer på på Facebook. Men jag har många fler än bara dem:
 
Här råder det inte brist på tallrikar, skålar och assietter, och då har jag även lite fler utspridda i andra förvaringar.
 
De senast inköpta är dessa gröna jag hade haft spaning på i ett halvår och äntligen "fick" köpa som en present till mig själv när jag fyllde 50:
De till vänster är alltså de jag köpt, de har inte så stor diameter, bara 21 cm, och är lite som djuptallrikar. De syns bättre i bilden till höger där den är den största tallriken/skålen. Jag vågar knappt använda dem, är rädd det ska bli skrapmärken haha!
 
Inte nog med det, de blå som jag nämnde från början skulle jag vilja köpa assietter till: 
Ni vet, dessa blå. Så jäkla vackra. Men SÅ snyggt det vore om jag även hade assietterna att duka med! 
 
Men i torsdags blev det jobbigt, då åkte jag och sonen till ett shoppingcenter och gick in på H&M Home och där hade plötsligt dessa grå dykt upp: 
De vore ju perfekta i mitt hem med mina grå möbler och tapeter. Men nu kostar de 149 kr styck och det blir ju dyrt hur få man än köper.
 
Som tröst är nu reflexen att köpa detta otroligt prisvänliga set om fyra svarta tallrikar för YNKA 129 kr! 
De finns som assietter också. Och som skålar. Och muggar. Jättebilligt.
 
 




Kommentera här: